سفارش تبلیغ
صبا ویژن


درباره نویسنده
آبان 1389 - صفیر مقاومت
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده

Instagram
آرشیو وبلاگ
تیر 1389
مرداد 1389
شهریور 1389
مهر 1389
آبان 1389
دی 1389
بهمن1389
اردیبهشت90
مرداد90
مهر90
آذر90
دی90
بهمن90
اردیبهشت91
شهریور91
مهر91


لینک دوستان

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
آبان 1389 - صفیر مقاومت


لوگوی دوستان







 RSS 
 اقدام سربازان اسرائیلی به سوزاندن قرآن
سه شنبه 4 ابان 1389
سربازان ارتش رژیم اسرائیل در یورش به منزل یک خانواده فلسطینی در کرانه باختری رود اردن چند نسخه از قرآن را به آتش کشیده‌اند.


به گفته سحر بیدا مادر این خانواده، نیروهای رژیم اسرائیل یکشنبه شب (2 مهر) هنگامی که برای دستگیری اسماعیل، همسر وی به خانه آنان یورش بردند، قرآن‌ها را از خانه خارج کرده و آن‌ها را در خیابان به آتش کشیدند.

به گفته این زن فلسطینی سربازان به محض ورود، وی و دخترش را در اتاق‌های جداگانه محبوس کردند.

وی افزود، بعد از رفتن نظامیان اسرائیلی از منزل خارج و با قرآن‌های سوخته خود در مقابل ساختمان روبرو شده است.

بر پایه این گزارش عکاس خبرگزاری فرانسه به درخواست این خانواده در محل حاضر شد و از صحنه و صفحات سوخته قرآن عکس‌برداری کرد.

تاکنون ارتش رژیم اسرائیل درباره این خبر اظهار نظر نکرده است. با این حال این اولین بار نیست که نظامیان ارتش اسرائیل یا شهرک‌نشینان صهیونیست اقدام به بی‌حرمتی به کتاب مقدس مسلمانان یا سوزاندن آن می‌کنند.

چند روز پیش نیز شماری از شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری به مسجدی حمله کردند و پس از نوشتن شعارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی، این مکان را به همراه قرآن‌های داخل آن به آتش کشیدند.

ساکنان شهرک‌های غیرقانونی یهودی نشین کرانه باختری در چند ماه گذشته چندین بار دست به اقدامات مشابه و حمله به مساجد این منطقه زده‌اند.

این در حالی است که یک کشیش تندروی امریکایی نیز پیش از سالگرد واقعه 11 سپتامبر از پیروان خود خواسته بود در این روز هر چند نسخه از قرآن را که می‌توانند به آتش بکشند.

واکنش‌های جهانی مسلمانان و غیرمسلمانان به این برنامه تحریک‌آمیز و نفرت‌انگیز، این کشیش را وادار به اعلام انصراف از قرآن سوزی کرد. با این حال تعداد معدودی از افراط‌گرایان به تحریک وی به سوزاندن قرآن اقدام کردند.

هر چند این اقدام با خویشتن‌داری مسلمانان به خشونت یا درگیری منجر نشد، اما بسیاری از رهبران مسلمان جهان و فعالان سیاسی آن را بخشی از برنامه‌های دنباله‌دار گروه‌های حامی اسرائیل و سیاستمداران جنگ‌طلب برای ایجاد درگیری‌های دینی می‌دانند.
منبع: پرس تی وی


نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:15 عصر روز چهارشنبه 89 آبان 5


سازمان ملل: گوانتانامو نمونه نقض تعهدات بین المللی امریکا

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه ، زندان گوانتانامو و اوضاع غیرانسانی آن را نمونه نقض تعهدات بین المللی امریکا دانست.

 

آلفرد نواک در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک ، ضمن درخواست برای تعطیلی این زندان غیرقانونی افزود : این در حالی است که سازمان ملل متحد از سال 2006 تاکنون خواستار تعطیلی زندان مخوف گوانتانامو است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه ، با اشاره به نادیده گرفتن حقوق زندانیان گوانتانامو از سوی دولت آمریکا گفت :‌ محدودیت های فردی ، شکنجه ، نبود آزادی دینی و انجام مناسک مذهبی و محرومیت از حق دسترسی به دادگاه صالحه فقط نمونه هایی از نقض حقوق بشر در گوانتانامو است.

وی تاکید کرد : هر روزی که گوانتانامو بر روی زمین باقی است، به معنی ادامه نقض بیشتر حقوق بشر است.

آلفرد نواک استرالیایی همچنین گفت : زندانیان گوانتانامو نمی دانند تا چه مدت باید در این زندان باقی بمانند که این خود نوعی شکنجه است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره بازداشتگاه مخفی پایگاه هوایی ارتش آمریکا در بگرام افغانستان نیز گفت : این مکان ، پایگاهی نظامی است که از نخستین روزهای عملیات در افغانستان در سال 2001 به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته آلفرد نواک ؛ بین سال های 2002 تا 2004 میلادی که وی از آن مقطع به عنوان بدترین روزهای ریاست جمهوری بوش یاد می کند، موارد بسیاری از شکنجه جدی در این زندان گزارش شده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه همچنین به نقش ترانزیتی زندان بگرام اشاره کرد و گفت : علاوه بر زندان بودن خود پایگاه نظامی بگرام، از این مکان به عنوان پایگاهی برای جابجایی زندانیان به دیگر زندان های محرمانه آمریکا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی افزود : بیشتر زندانی ها از بگرام به کشور مغرب فرستاده و درآن جا به شکلی جدی شکنجه و در نهایت به زندان گوانتانامو منتقل شدند.

آلفرد نواک درباره ادامه فعالیت زندان بگرام در دوران پس از بوش نیز گفت : اگر چه هنوز موارد جدیدی درباذه ادامه فعالیت زندان مخفی بگرام گزارش نشده است ولی گزارش هایی وجود دارد که افرادی جدیدی به بگرام اعزام شده اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه خاطرنشان کرد : باید این گزارش ها را به دقت بررسی کنیم، زیرا اوضاع در افغانستان به گونه ای است که جنگ مسلحانه در این کشور علیه طالبان و القاعده ادامه دارد.

وی با اشاره به ادامه نبرد آمریکا با طالبان در افغانستان و یادآوری حقوق زندانیان جنگی که در صحنه نبرد به اسارت درمی آیند، تصریح کرد : زندانیان به اصطلاح " جنگ با ترور" را نمی توان زندانی جنگی نامید و همچنین نمی توان این افراد را از کشورهای دیگر به بگرام فرستاد یا در گوانتانامو زندانی کرد.

  منبع: سازمان صدا و سیما

نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:9 عصر روز چهارشنبه 89 آبان 5